Chat with us, powered by LiveChat

Definitioner:

”Vi”, ”os” eller ”vores” henfører til Try Medics ApS.

”Du”, ”dit”, ”dig” og ”din” henfører til kunden.

Indkvartering og mad

1. Vi sørger for indkvartering og mad i opholdsperioden.

2. Af sikkerhedsmæssige årsager er det ikke tilladt at invitere eller tillade en person der ikke er Try Medics studerende ind i Try Medics huset huset, uden tilladelse fra Try Medics lokale opholdskordinator.

Forsikring

1. Du skal arrangere en passende rejseforsikring der dækker varigheden af dit ophold på hospitalet før afrejse. Vi kan være behjælpelige med at finde passende rejseforsikring, men det er dit ansvar at sikre du er dækket passende. Din rejseforsikring skal som minimum dække akut lægehjælp og hjemtransport.

Visa

1. Vi hjælper dig med opnåelse af relevant visa og arbejdstilladelse til dit ophold, men udstedelsen af disse er på foranledning af den pågældende myndighed og er uden for vores kontrol. Krav kan ændres uden varsel eller et visum kan nægtes. Vi kan ikke påtage os ansvaret for konsekvenserne af dette.

2. Du er ansvarlig for at dit pas, visum og eventuelle rejsedokumenter er gældende for varigheden af dit ophold.

Rabatter og tilbud

1. Ved grupperejse af minimum 5 personer til samme ophold tilbydes 10% rabat på opholdsprisen til alle 5 fra gruppen. For at få denne rabat skal minimum 1 af de tilmeldte skrive navnene på samtlige personer i gruppen under bemærkninger ved tilmelding. Denne rabat kan ikke kombineres med andre tilbud og rabatter. 

Ændringer og aflysninger af dig

1. Tilføjelser og aflysninger skal skriftligt meddeles til vores danske kontor via e-mail. Vores personale kan hjælpe og rådgive, men en mundtlig aftale vil ikke udgøre en ændring af din kontrakt med os.

2. I tilfælde af annullering af dig, refundere vi gebyret afhængigt af hvor langt tid før opholdsstartsdatoen du annullerer, da en væsentlig del af gebyret du betaler bliver brugt eller bundet til budgettet før startdatoen på dit ophold:

– annullering mere end 90 dage før opholdsstart: fulde beløb refunderet.

– annullering mellem 60 og 90 dage før opholdsstart: Du får ikke depositum refunderet, men derimod restbeløbet.

– annullering mindre end 60 dage før: ingen refundering.

3. Hvis du ønsker at udskyde dit ophold vil vi forsøge at imødekomme dit ønske. Betingelserne for afbestilling vil dog være gældende i forhold til den oprindelige planlagte dato.

4. Vi forbeholder os retten til ændringer efter begyndelse på opholdet.

5. Dropper du ud under opholdet kan vi ikke refundere noget af beløbet.

Ændringer og aflysninger af Try Medics ApS

1. Detaljerne for dit ophold (hospital, afdeling og indkvartering) kan afvige fra dem der oprindeligt blev givet til dig. Vi gør vores bedste for at minimere ændringer og informere dig straks, hvis ændringer vil opstå.

2. I få tilfælde kan vi blive nødt til at aflyse dit ophold. I sådanne tilfælde vil vi informere dig ikke mindre end 30 dage før dit opholds startsdato og refundere alle gebyr du har betalt. Dette gælder også, hvis kurset ikke opnår et minimum antal deltagere (5 deltagere). Vi kan ikke tage ansvar for andre omkostninger så som flyrejse. Vi anbefaler, at du sikrer dig mulighed for at afbestille flyrejse og først bestiller flyrejse, når vi har oprettet Facebookgruppen for din afgang. Facebookgruppen bliver oprettet, så snart i er 5 tilmeldt din afgang. 

3. Hvis aflysninger sker grundet omstændigheder uden for vores kontrol, herunder sikkerhedstrusler, terroraktivitet, politisk ustabilitet, naturkatastrofer eller epidemier vil vi refundere det indbetalte beløb minus allerede afholdte udgifter. 

Klager

1. Vi er her for at hjælpe dig og vores personale i Danmark og i udlandet vil gøre sit bedste for at yde en god service. I tilfælde af klager har vi lavet en formel procedure nedenfor.

2. Vi giver dig mulighed for at få førstehånds erhvervserfaring på hospitaler og med det følger, at du bliver nødt til at vise en høj grad af selvstændighed og initiativtagen, i sær i forbindelse med problemer, som de opstår. Hvis der er noget, du finder svært ved at håndtere, eller som du synes er vores ansvar at løse, bør du følge denne procedure: Konsulter med vores opholdskordinator på destinationen. Opholdskordinatoren vil være ved destinationen og denne person har størst forståelse for den lokale situation og han/hun vil gøre sit bedste for at hjælpe dig. Hvis du er utilfreds med den umiddelbare reaktion, eller du føler den tid det tager at løse problemet er for stor, bør du præsentere din klage til opholdskordinatoren skriftligt. Hvis du stadig er utilfreds med svaret på den klage, skal du sende klagen skriftligt til det danske kontor via mail eller ringe til nummeret +45 50 94 91 48.

3. Ovennævnte procedure eksisterer for at sætte os i stand til at identificere og håndtere problemer og klager så hurtigt og effektivt som muligt. Undladelse at følge denne procedure kan hæmme vores evne til at hjælpe dig og gøre ventetiden væsentligt længere. Vi vil ikke være ansvarlige for problemer og klager der ikke er bragt til vores opmærksomhed som ovenfor.

Dit ansvar

1. Du accepterer at hemmeligholde alt følsomt patientinformation under dit ophold.

2. Når du er ved hospitalet eller en anden institution binder du dig til deres regler og skal overholde disse.

3. Vi forbeholder os retten til at handle ved stødende adfærd der påvirker hospitalspersonalet, opholdskordinatoren, værtslandet, medstuderende eller andre. Dette omfatter grov adfærd, fuldmandsskab og udeblivelse af arbejdet uden tilstrækkelig grund.  

4. Et problem vi anser som værende alvorligt ville blive bragt til din opmærksomhed skriftligt eller hvis du er kontaktbar, leveret til dig af opholdskordinatoren. Bliver problemet ikke løst, vil du blive fjernet fra programmet. Hvis du herefter vælger at blive på destinationen står vi ikke til ansvar for din mad, bolig, forsikring eller rejsearrangementer.

5. Det vil være efter vores vurdering at suspendere dig fra dit ophold under denne proces.

6. Vi forbeholder os ret til at afvise en person hvis dette vil være i den bedste interesse for programmets sundhed og sikkerhed. I sådan tilfælde tager vi intet ansvar for flybillet gebyr eller andre omkostninger som du måtte pådrage dig.

7. Den korrekte lov mellem os er dansk lov. Domstolene i Danmark har enekompetence til at afgøre enhver tvist der måtte opstå ud af eller i forbindelse med kontrakten.

8. Bemærk, at din tilmelding er accepteret med den forståelse, at du kommer på programmet på egen risiko. Det er ikke muligt for os at være ansvarlig for handlinger begået af tredjeparts personer vi ikke har direkte kontrol over, såsom ansatte i flyselskaber, transportvirksomheder og andet. 

9. Vi er ikke ansvarlig for skade, ulykker, forsinkelser eller andre uregelmæssigheder, der kan være forårsaget af defekt på ethvert køretøj eller andet udstyr, som ikke er vores.

10. Bagage og personlige ejendele er til hver en tid ejerens ansvar.

11. Alle ydelser foretaget på destinationen er underlagt værtslandets lovgivning.

12. Det er ikke lovligt at modtage betalt arbejde under opholdet. Visa’et du får dækker ikke over dette.